În ultima vreme se discută tot mai mult despre inteligența artificială și recunoașterea vocală, deoarece au ajuns să facă parte din viața noastră. Le întâlnim în automobile, aparate electrocasnice, telefoane mobile sau alte gadgeturi inteligente. Acum, atât inteligența artificială, cât și recunoașterea vocală și interactivitatea sunt folosite inclusiv de automatele vending.
Pandemia ne-a învățat să nu mai atingem lucrurile din jurul nostru, pentru a evita răspândirea virusurilor și bacteriilor. Astfel, avem grijă de sănătatea noastră și îi protejăm și pe cei din jur. Automatele vending dotate cu inteligență artificială ori recunoaștere vocală au devenit foarte populare în ultimul timp, iar oamenii le folosesc pentru a-și cumpăra o cafea, un snack etc.
Inteligența artificială
Inteligența artificială din industria comerțului este folosit pentru a furniza servicii și a analiza feedback-ul clienților. Analizând comportamentul clienților, brandurile identifică tiparele și iau decizii importante în timp real. Există posibilitatea ca modelele de inteligență artificială să fie “învățate” să îndeplinească diferite sarcini (precum recomandare de produse, asistență pentru clienți etc).
Diferite magazine online folosesc inteligența artificială pentru a le oferi clienților idei de achiziții personalizate sau sfaturi de frumusețe.
Automate vending interactive
O companie de băuturi, bine-cunoscută, a introdus pe piața chineză un automat vending ce utilizează inteligența artificială. Aparatul poate fi folosit atât pentru achiziționarea de cafea, băuturi, cât și pentru returnarea și reciclarea sticlelor și cutiilor goale. Prin combinarea vânzărilor de băuturi cu reciclarea recipientelor, compania își atinge obiectivele de sustenabilitate.
Pentru ca toți clienții să aibă parte de o experiență complet interactivă, în acest automat au fost încorporate interacțiunea sonoră și recunoașterea facială.
Distribuitorul automat cuprinde doi “ochi”, unul ce permite accesarea băuturilor achiziționate, iar altul ce permite returnarea recipientelor. De asemenea, automatul mai este dotat cu “ochi“ și “sprâncene“. LED-urile controlate prin inteligența artificială modifică expresia folosind recunoașterea facială și interacțiunea sonoră.
Cei care cumpără o băutură ar putea primi mesaje care să le amintească faptul că pot câștiga credite dacă reciclează sticla goală.
Aparatul vending folosește tehnologia IoT (internetul lucrurilor ce folosește miliarde de dispozitive conectate la internet pentru a colecta și schimba date) pentru a crea algoritmi de întreținere predictivă. Clienții beneficiază astfel de asistență pentru anumite departamente de operațiuni ale companiei. Mai mult, aceștia învață să recicleze produsele care nu le mai sunt utile și să aibă grijă de mediul înconjurător.
Recunoaștere vocală
La conferința Dreamforce din anul 2018, tehnologia vocală a fost un subiect important abordat de Salesforce, care a lansat un produs numit Einstein, cu voce activă. Prin acest produs, utilizatorii au ocazia să discute cu platforma Salesforce. Einstein cu voce activă vrea să le permită angajaților să intre mai ușor în legătură cu clienții noi.
Este din ce în ce mai evident că recunoașterea vocală reușește să schimbe modul de funcționare al companiilor, devenind o interfață principală pentru afaceri. Potrivit liderilor din transformarea digitală, în anul 2021, tehnologia vocală pentru aplicații și pagini de internet este folosită de 40% dintre consumatori.
Consumatorii din România sunt destul de reticenți la tot ceea ce este nou, însă odată ce noile tehnologii vor fi implementate în țara noastră, consumatorii le vor accepta cu brațele deschise, deoarece își vor da seama cât sunt de utile.
Avantajele automatelor vending inteligente
Raportul de piață a automatelor inteligente a constatat că:
- Industria IoT este în expansiune la nivel global. Soluțiile de vânzare inteligente care folosesc tehnologia IoT ajută companiile să economisească bani, să-și crească veniturile și să îmbunătățească experiența clienților.
- Tehnologia biometrică stimulează cererea de automate inteligente. Folosirea recunoașterii faciale ajută la creșterea pieței. Un automat ce utilizează recunoașterea facială îi oferă clientului o experiență interesantă.
- Automatele inteligente oferă acces facil și rapid la alimente și băuturi. Nevoia de a consuma gustări sănătoase și băuturi delicioase, la prețuri accesibile, stimulează creșterea globală a pieței.
- Automatele care folosesc inteligența artificială le permit companiilor să intre în legătură cu clienții prin afișarea unei game diverse de produse. În funcție de istoricul achizițiilor, comercianții cu amănuntul ajung să înțeleagă comportamentul clienților.
Site-urile de vânzare cu amănuntul sunt martorii beneficiilor oferite de inteligența artificială, deoarece aceasta ajută mărcile globale să ofere produse unui număr mare de consumatori. Specialiștii în marketing le oferă clienților diferite cupoane pentru a-i determina să rămână fideli și să cumpere mai multe produse.
Comercianții cu amănuntul au început să integreze tehnologii biometrice comportamentale pentru a le oferi clienților articole personalizate și soluții de plată contactless.